Szukaj:Słowo(a): Konspekty zajęć ruchowych
TAKI OTO WZÓR KONSPEKTU OBOWIĄZUJE ZASTĘPOWYCH- I WSZYSTKICH INNYCH PRZYGOTOWUJĄCYCH ZBIÓRKI.

Temat:
Cele:
[minimum 4]
Metody:
[tak, tak... przykładowe: gawęda, pląs, dyskusja, burza mózgów, pokaz, gra, gra terenowa, zajęcia plastycznie/muzyczne/ruchowe itd.]
Materiały:
[jeśli potrzebne jakieś kartki, mazaki, rekwizyty to tu należy wypisać; najlepiej wypisywać po zrobieniu planu zbiórki analizując punkt po punkcie]
Czas:
[od 60 do 90 minut; może być trochę dłużej, ale na pewno nie mniej]
Prowadzący:
[żeby było jasne, kto wymyśla i do kogo w razie wątpiwości się odwołać]
Przebieg:
[i tu właśnie w punktach, co się będzie działo
Najpierw jakies krotkie wprowadzenie, na przyklad opowiedzenie historyjki o tym czerwonym kapturku, najlepiej z prezentacja mimiki, zroznicowaniem glosu w zaleznosci od tego ktora postac mowi etc.

Pozniej zastanowilabym sie nad jakimis zajeciami ruchowymi, tutaj juz powinnas sobie sama cos wymyslic. Napewno przerabialas cos takiego.

Pozniej gdy sie beny zmecza mozesz dac im jakies zajecie plastyczne, rysowanie czy lepienie z plasteliny.

Powiem ci, ze ja sie za bardzo nie znam na takich malych dzieciach. Mialam praktyki pedagogiczne w podstawowce, ale nauczanie angola to cos innego niz jakies zabawy w swietlicy. Wiecej trzeba poswiecac na element dydakcyjny i w ogole.

Czego wlasciwie oczekujesz po tym konspekcie?
Witam serdecznie

Mam wielką prośbę do Was dziewczyny.Poszukuję opisu dowolnej zabawy ruchowej przy muzyce lub tańca dla przedszkolaków , z tym że musi być uwzględnione :
1.dla jakiej grupy wiekowej przeznaczona jest ta zabawa
2. jaki jest jej cel
3.oczywiście przebieg zabawy
4.czy potrzebne są jakieś rekwizyty(np szarfy)

Muszę przygotować konspekt na zajęcia na studia (przedmiot:metodyka zajęć muzyczno-ruchowych w przedszkolu) i pomimo moich długich poszukiwań, nie znalazłam nic interesujacego. Dlatego bardzo proszę Was o pomoc Drogie Koleżanki:)
Będę wdzięczna za wszelkie pomysły;)
Słuchajcie, jest taka oferta- jeśli ktoś jest zainteresowany, to odsyłam do stronki krukar.pl . Jeśli ktoś się zdecyduje (chociaż wiem że to czas międzyegzaminowy więc wątpię czy ktoś poświęci na to tyle czasu;) ) to zapłaci 150 zł nie 200.

UCZYĆ CIEKAWIE,
CZYLI PROWADZENIE I ORGANIZACJA KURSÓW I SZKOLEŃ

Szkolenie

1. Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy pracują lub chcą pracować z młodzieżą: dla studentów pedagogiki, animatorów kultury, liderów społecznych, opiekunów różnego rodzaju grup, nauczycieli. Jest doskonałym przygotowaniem do prowadzenia zajęć metodami aktywizującymi. Jeśli chcesz spróbować sił w prowadzeniu szkoleń, przyjdź na to szkolenie!

2. Zawartość merytoryczna

Szkolenie to przygotowuje do prowadzenia zajęć grupowych z młodzieżą przy użyciu metod aktywizujących uczestników, czyli zajęć warsztatowych. Uczy, jak w ciekawy i skuteczny sposób przekazywać wiedzę, jak być liderem grupy, jak panować nad procesem grupowym. Daje solidne podstawy do umiejętności nauczania innych, szkolenia ludzi.
Jest to wyjątkowe szkolenie, na którym prowadzenie zajęć pokazane jest jakby "od kuchni", gdyż prowadzący przeprowadza z uczestnikami ćwiczenia i zadania grupowe, które następnie omawia od strony technicznej i organizacyjnej. Oprócz tego na szkoleniu uczestnicy otrzymują ogromną dawkę informacji z zakresu między innymi komunikacji międzyludzkiej, metod pracy w grupie i z grupą oraz teorii konfliktów, a wiedza ta ukierunkowana jest na praktykę prowadzenia zajęć szkoleniowych.

3. Tematyka

Temat Liczba godzin Zawartość
1. Integracja 2 Gry i zabawy integracyjne, prowadzenie zabaw integracyjnych, omówienie przebiegu szkolenia, informacje techniczne.
2. Komunikacja interpersonalna i autoprezentacja 4 Wiadomości z zakresu komunikacji międzyludzkiej i autoprezentacji, teorie zapamiętywania, przekazywanie wiedzy, komunikacja z grupą. Ćwiczenia i zabawy indywidualne i grupowe.
3. Metody pracy z grupą warsztatową 4 Techniki i metody pracy z grupą, ćwiczenia grupowe, zabawy, psychotesty, elementy pedagogiki, zabawy ruchowe. Teoria procesu grupowego, role grupowe, ćwiczenia edukacyjne.
4. Prowadzący jako lider w grupie 2 Role w grupie, pozycja lidera, prowadzący jako lider, stres, etyka prowadzącego.
5. Rozwiązywanie konfliktów w grupie 3 Źródła konfliktów, rozwiązywanie konfliktów grupowych i między prowadzącym a uczestnikami.
6. Tworzenie autorskiego kursu edukacyjnego 3 Wybór tematyki, tworzenie konspektu i materiałów edukacyjnych, oferta, techniczne aspekty organizacji kursów edukacyjnych.
7. Ewaluacja 2 Podsumowanie i ocena szkolenia.

4. Prowadzący: » Marcin Krukar

5. Ilość godzin zegarowych: 20

6. Termin: 2 - 3.02.2008

7. Cena: 250 zł.

* Studenci: 200 zł
* Dotychczasowi uczestnicy: 190 zł
* Grupy zorganizowane (min. 5 osób): 170 zł

8. W cenie kursu:

* Pomoc przy organizacji autorskiego kursu edukacyjnego
* Oferta stałej współpracy dla najlepszych
* Zaświadczenie o uczestnictwie
* Bogate materiały szkoleniowe - ponad 30 stron
* Pomoc merytoryczna po zakończeniu szkolenia
* Barek kawowy

9. Informacje techniczne:

* Po zakończeniu szkolenia istnieje możliwość przeprowadzenia własnego kursu edukacyjnego, w którego organizacji pomaga prowadzący.
* Najlepszych zapraszamy do współpracy po spełnieniu określonych warunków.
* Kurs organizowany we współpracy z ATENEUM AP - zapisy i informacje organizacyjne pod adresem info@krukar.pl
* Ilość miejsc ograniczona do 15 osób.
W ubiegłym semestrze Dr Pawlak podobno podawała na wykładzie wzór konspektu, ale nikt nie potrafił mi go podać.

Dzięki uprzejmości Magdy Bień, umieszczam ramę konspektu, który został zatwierdzony przez Dr Struzik. Wnioskujemy, że taka forma konspektu będzie także akceptowana przez Dr Pawlak.

(Przebieg zajęć i uwagi powinny być w tabelce, ale na tym forum tak tego nie umieszczę.)

KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE
Szkoła podstawowa nr w Krakowie

Data:
Prowadzący:
Temat bloku:
Temat dnia:

Cel ogólny:
- poznanie podstawowych informacji
- poznanie sensu powiedzenia
- przestrzeganie pełnionych przez ucznia ról w klasie, w grupie, podczas wykonywania ćwiczeń

Cele operacyjne:
Uczeń:
- koloruje postać zgodnie z opisem
- pisze pozytywne i negatywne zdania na temat zachowania w lesie
- pisze poprawnie ortograficznie wyrazy

Metoda:
- samodzielnego dochodzenia do wiedzy,
- asymilacji wiedzy

Forma:
- indywidualna,
- grupowa zróżnicowana,
- grupowa jednolita,
- zbiorowa

Środki dydaktyczne:

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Czynności nauczyciela i uczniów

1.Powitanie.
Nauczycielka wita się z uczniami, rozdaje wizytówki.

2. Puzzle matematyczne

3. Ustny opis budowy mrówki na podstawie rysunku

4. Wskazywanie różnic pomiędzy gatunkami mrówek

5. Poznanie życia w mrowisku, w ich środowisku naturalnym, na podstawie filmu. Praca w grupach

6. Tworzenie przez dzieci plakatu o życiu mrówek w mrowisku i o jego budowie

7. Rozmowa z dziećmi na temat analogii pomiędzy mrówkami a ludźmi

8. Zabawa ruchowa „pracowity jak mrówka”

9. Zwrócenie uwagi na odpowiednie zachowanie w lesie

10. Sprawdzenie wiadomości zdobytych podczas zajęć, wypełnienie mini testu.

UWAGI DO PRZEBIEGU ZAJĘĆ:

do pkt 1 (brak)

do pkt 2
Cel:
- powtórzenie wiadomości z zakresu mnożenia i dzielenia w zakresie 1000

Metoda:
-samodzielnego dochodzenia do wiedzy

Forma:
- grupowa zróżnicowana

Środki dyd. :
- plakat ze szkieletem mrówki, fragmenty z działaniami matematycznymi

do pkt 3
Cel:
- poznanie budowy (części ciała) mrówki
- zwrócenie uwagi na trudności ortograficzne w nowo poznanych wyrazach

Metoda:
- asymilacji wiedzy

Forma:
- zbiorowa
- indywidualna

Środki dyd.:
- plakat z budową mrówki, podpisy z nazwami części ciała mrówki, karta pracy (załącznik nr 1 zad 1)

do pkt 4
Cel:
- poznanie różnych gatunków mrówek i ich porównanie

Metoda:
- samodzielnego dochodzenia do wiedzy

Forma:
- grupowa zróżnicowana

Środki dyd.:
- opisy każdego gatunku mrówki, zdjęcie (załącznik nr 2)

do pkt 5
Cel:
- poznanie sposobu odbudowy mrowiska przez mrówki
- poznanie jak nazywa się nauka o mrówkach

Metoda:
- asymilacji wiedzy

Forma:
- grupowa jednolita

Środki dyd.:
- film pt.”Tajemnicza przyroda” cz.I „Efemeryczny las”

do pkt 6
Cel:
- poznanie budowy mrowiska
- poznanie ról jakie pełnią mrówki
w mrowisku

Metoda:
- samodzielnego dochodzenia do wiedzy

Forma:
- grupowa zróżnicowana

Środki dyd. :
- tekst opisujący mrowisko, rolę mrówek w mrowisku, współprace z innymi zwierzętami ( załącznik nr 3)

do pkt 7
Cel:
- ukazanie analogii jakie występują u ludzi w stosunku do życia mrówek

Metoda:
- asymilacji wiedzy

Forma:
- grupowa zróżnicowana

do pkt 8
Cel:
- poznanie sensu powiedzenie „być pracowitym jak mrówka”

Metoda:

Forma:
- grupowa jednolita

Środki dyd. :
- woreczki do zabawy

do pkt 9
Cel:
- zwrócenie uwagi dzieci na złe zachowanie w lesie
- utrwala pisownię „nie” z czasownikami

Metoda:
- praktyczna, ćwiczebna

Forma:
- indywidualna

Środki dyd. :
- karta pracy zad 2

do pkt 10
Cel:
- utrwalenie wiadomości zdobytych na temat mrówek

Metoda:
- praktyczna, ćwiczebna

Forma:
- indywidualna

Środki dyd. :
- karta pracy zad 3
Zgłoszenia na kurs prosimy składać w biurze KDP PTTK (pocztą, faksem, e-mail’em lub osobiście) na odpowiednim formularzu do dnia 31.05.2007.

KURS INSTRUKTORÓW PŁETWONURKOWANIA KDP/CMAS*
( M1+ )
WSTEPNA INFORMACJA DLA KANDYDATÓW
2007
I. Instruktorem płetwonurkowania mo_e zostac osoba, która:
1. Jest członkiem klubu PTTK lub afiliowanego przy KDP PTTK 
2. Posiada co najmniej srednie wykształcenie.
3. Posiada Stopien Płetwonurka KDP/CMAS*** (P-3).
4. Ukonczyła kurs patofizjologii nurkowania (KOMH IMMiT Gdynia).
5. Ukonczy Czesc Ogólna kursu na stopien instruktora rekreacji ruchowej.
6. Posiada skierowanie z macierzystego klubu.
7. Posiada wa_ne swiadectwo badan lekarskich.
8. Posiada 3 dowolne przeszkolenia specjalistyczne z podanej ni_ej listy:
- nurkowania w skafandrach suchych (SS1),
- nurkowanie podlodowe (PL1),
- nurkowanie morsko-wrakowe (WM1),
- nurkowanie nitroksowe (PN1),
- nurkowanie jaskiniowe (PJ1),
- fotografia podwodna (PF1).
- nurkowanie SCR (PR)
- pierwsza pomoc tlenowa (DAN)
- archeologia podwodna (PA1)
9. Posiada uprawnienia do prowadzenia łodzi motorowych.
I. Organizacja czesci ogólnej kursu
1. Zajecia prowadzone beda przez pracowników dydaktycznych Akademii Wychowania Fizycznego w
Warszawie.
2. Przewiduje sie realizacje czesci ogólnej ( 71 godziny) w ciagu 3 weekendów w Warszawie lub w ciagu
1 tygodnia bezposrednio poprzedzajacego czesc specjalistyczn_a w Borowskim Lesie.
3. Koszt kursu: 800 PLN przy kursie liczacym min 10 osób.
Uwaga
Kandydaci na kurs instruktorski moga równie_ ukonczyc czesc ogólna kursu w dowolnie wybranym
osrodku szkoleniowym ( kurs musi byc zarejestrowany w Ministerstwie Sportu RP)
Osoby posiadajace stopien instruktora rekreacji innej specjalnosci zwolnieni sa z uczestnictwa w kursie
(wymagane jest przedstawienie zaswiadczenia o ukonczeniu kursu z czesci ogólnej).
Absolwenci i studenci wy_szych lat AWF-ów zwolnieni sa z uczestnictwa w kursie.
II. Organizacja czesci specjalistycznej kursu :
Termin: 16 - 27. 06. 2007
Miejsce : Osrodek „Duszak” w Borowskim Lesie, woj. warminsko-mazurskie
2
(kontakt telefoniczny w sprawach pobytu – Michał Górny tel. kom. 0-501 584 262)
Koszt szkolenia specjalistycznego ok. 2000 PLN – płatne na miejscu
Obowiazkowe wyposa_enie indywidualne według specyfikacji w p. III 1-8
Koszt egzaminu w specjalistycznego 100 PLN – płatne na miejscu
III. Kandydat zobowiazany jest zabrac na kurs nastepujace dokumenty (oryginały) oraz wyposa_enie:
1. Ksia_ka Płetwonurka KDP oraz certyfikat P3.
2. Swiadectwo ukonczenia kursu fizjopatologii nurkowania/lub wpis w dokumentach pletwonurka/.
3. Uprawnienia sternika motorowodnego lub równorzedne.
4. Skierowanie z klubu.
5. Polise ubezpieczeniowa OC i NW.
6. Zdjecia paszportowe 2 szt.
7. Swiadectwo sredniego wykształcenia – oryginał lub kopia urzedowo potwierdzona.
8. Wyposa_enie:
a/ sprzet podstawowy ,
b/ skafander mokry lub suchy,
c/ balast,
d/ 2 automaty oddechowe,
e/ zestaw 2 - butlowy,
f/ Urzadzenie wypornosciowo-ratownicze (jacket, skrzydło),
g/ busola (kompas),
h/ bojka wypornosciowa,
i/ oswietlenie podwodne,
j/ nó_, sprzet do ciecia lin,
k/ zegarek, głebokosciomierz (lub komputer nurkowy), tabele dekompresyjne
l/ bojka dekompresyjna,
ł/ kołowrotek,
m/ tabliczke do pisania pod woda.
IV. Dokumenty nurkowe:
1. Ksia_ka Płetwonurka KDP musi byc prawidłowo wypełniona tzn.:
a/ posiadac kompletne informacje o kandydacie,
b/ byc wa_na,
c/ posiadac wpisane (zatwierdzone) wszystkie stopnie płetwonurka,
d/ posiadac wpisany kurs patofizjologii nurkowania,
e/ posiadac wpisane wyszkolenie uzupełniajace,
f/ posiadac wa_ne badania lekarskie,
g/ posiadac wpisana i potwierdzona grupe krwi,
h/ posiadac wykaz nurkowan i wypełnione zestawienie zbiorcze.
V. Kurs szkoleniowy w czesci specjalistycznej składa sie z :
1. Indywidualnych cwiczen praktycznych okreslonych w programie szkolenia.
2. Prowadzenia zajec szkoleniowych z grupa płetwonurków na P1 lub P2.
3. Prowadzenia wylosowanych wykładów.
4. Egzaminu teoretycznego z przedmiotów okreslonych w programie szkolenia
VI. Kryteria oceny kandydata w czasie kursu specjalistyczne :
Kadra kursu ocenia cechy osobowe i umiejetnosci kandydata w nastepujacym zakresie:
1. Bezpieczne prowadzenie zajec.
2. Predyspozycje dydaktyczne.
3. Doswiadczenie nurkowe.
3
4. Umiejetnosci omawiania cwiczen.
5. Przewidywanie reakcji pod woda.
6. Tworzenia atmosfery zaufania do instruktora.
7. Zaanga_owanie w szkolenie.
8. Skutecznosc szkolenia.
9. Sprawnosc fizyczna.
10. Umiejetnosci organizacyjne:
- planowanie,
- realizacje planu,
- kierowanie zespołem.
11. Umiejetnosc demonstracji cwiczen w wodzie.
12. Umiejetnosc pracy zespołowej (kole_enstwo).
13. Analize własnych błedów.
14. Forme i tresc przeprowadzonych wykładów.
VII. Propozycje dla kandydata:
Proponuje sie, aby kandydat:
- próbował przygotowac przed kursem konspekty wykładów na poziomie P1, P2.
- przywiózł na kurs własne notatki, ksia_ki pomocne w nauce i przygotowaniu wykładów.
KDP PTTK

>